fredag 1 november 2013

Att bli förvånad över sig själv


Idag när jag stod och rotade i frysen efter något att äta till middag var det enda jag hittade (förutom korv i olika former) en fläskfilé. (Verkligen hög tid att storhandla märker jag.) Så det fick det bli. Det som från början var tänkt som ugnsbakad fläskfilé med potatis och rotfrukter, blev istället stekt fläskfilé med en gräddsås, hasselbackspotatis och stekt sparris med riven parmesan. 
 


När vi satte oss för att äta måste jag säga att jag blev förvånad själv över hur gott det var och att det faktiskt var jag som hade lagat maten. Resten av familjen höll med och åt med god aptit :)


Jag är ju som ni kanske märkt inget stort fan av matlagning, men idag kände jag faktiskt lite inspiration inför att sätta igång med middagen. Hoppas detta kan hålla i sig nu så matlagningen framöver blir lite roligare! Om ni förresten är intresserade av receptet så får ni hojta till :)

Vad har ni ätit för fredagsmiddag?

2 kommentarer:

  1. Visst är du duktig, har jag väl alltid sagt. Och det kan ju vara kul att laga mat och speciellt när fam tycker om det med.
    Recept tack. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Ja, kan det ju absolut vara kul att laga mat, men det blir ju inte det när det blir ett tvång och man inte har någon inspiration.

      Receptet lade jag precis ut i ett nytt inlägg så kolla där :)
      Kram

      Radera