söndag 2 februari 2014

Plötsligt händer det...

...bloggen uppdateras!!

Det blev visst en liten bloggpaus. Jag tappade inspirationen att skriva och hade en hel del tankar om framtiden i huvudet. Dessutom var ju bygget (och fortfarande är) i full gång och vi har hunnit med att skola in Stella på dagis!

Men nu så är jag tillbaka och vill dela med mig av mina dagar till er, hoppas ni inte tröttnat på att vänta på mig :)

 


Bygget har ju tuffat på sakta men säkert hela tiden. Tyvärr har det den senaste tiden varit sådana saker som tar en massa tid, men där man knappt ser att något är gjort och sånt är ju så påfrestande för psyket. Men idag äntligen fick vi bita tag i något konkret (och med vi så menar jag faktiskt vi, jag har idag dragit på mig arbetskläderna och hjälpt till). Idag har vi lagt plåtar och golvvärmeslang så allt är redo för att lägga golvet i Antons rum. Ytterligare några rum ska förberedas på samma sätt innan onsdag då snickaren kommer hit för att hjälpa till att lägga golvet. Det är ju såna här saker som gör att man orkar lite till, när något väldigt synbart blir gjort och man känner att man är lite närmare målet!

Men nu så väntar en tvätt på att få hängas upp nere i källaren och sedan blir det en kopp te i soffan innan det är dags för sängen!

Vad har ni haft för er sedan sist?

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, jag vet att det blir bra och hoppas inte det tar för lång tid nu innan det är klart. Tack för i går och lånet av trollen. I dag blir det kålpudding här till middag och sedan tvättstugan på eftermiddagen, i morgon börjar veckans massage igen, härligt. Ha en bra måndag och kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas inte jag heller, nu kör vi på så vi blir klara snart :) Ha en bra dag nu och tack för igår! Kram

      Radera