måndag 31 mars 2014

Att dela med sig av något pinsamt och hoppas på tur

Har jag berättat för er hur vår säng gick sönder för några månader sedan? Eller har jag ens berättat för er att den gick sönder?! Jag är inte säker på det, men sönder gick den i alla fall och inte på det sätt man skulle kunna gissa att en säng går sönder. 

Eftersom vårt sovrum för tillfället är inhyst i ett alldeles för litet rum nu medan vi renoverar så var vi tvungna att placera sängen framför fönstret (vilket jag inte alls gillar eftersom det får mig att känna mig otrygg, att man inte har ryggen fri ni vet, men det är en helt annan historia). Det innebär att varje gång vi ska gå och lägga oss måste vi kliva upp i sängen för att dra för gardinen. En kväll gjorde min sambo precis detta, men med ett lite för hårt steg antar jag för hela sidan av sängramen släppte ifrån huvudgaveln. Så numera är hela min sida av sängen uppallad med en massa brädbitar och jag kan inte ens räkna till hur många gånger jag har slagit i tårna i den där brädhögen och varje gång svurit lika högt.


Denna lilla incident gjorde en ny säng seglade upp högst på önskelistan till "saker-att-köpa-när-vi-flyttar-upp-på-den-nyrenoverade-övervåningen". Så igår när jag som vanligt läste en av mina favoritbloggar Att vara någons fru hoppade jag högt när jag såg att hon hade en bloggtävling i samarbete med Sleepo. 

Man kan alltså vinna en säng hos Sleepo via hennes blogg. Självklart ska jag vara med och självklart skulle jag välja den snygga kontinentalsängen Safir ifall jag har turen på min sida. Ni hittar sängen här och vill ni också vara med och tävla kan ni läsa mera om hur man gör här på Emmas blogg. Eller så går ni bara in och läser hennes blogg ändå, bara för att den är så rackarns bra :)

Håll tummarna för mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar